Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

U borbi protiv hristofobije u Kaliforniji i Srbiji

Komentari (18) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 19 novembar 2009 18:23
Branko
Baš mi je drago što ste objavili tekst Gdina Trifkovića. Nadam se da će ih biti još.
Iako se sa nekim njegovim stavovima ne slažem, mislim da treba da nastavite sa objavljivanjem njegovih tekstova.

A što se tiče zapada i Hrišćanstva, ta ljubav je odavno umrla. Ako je ikad i postojala.
Vatikanski teror i protestantski racionalizam nisu nikad bili dio te priče.
Hrišćanstvo nije običaj ili tradicija i ljudi ovog dijela svijeta i ne smiju to tako shvatati i koristiti. Kao otpor prema agresivnom islamu.
Hristova vjera je suština života. A ne ideologija.
Samo je problem što smo se mi od Hrista i Božije riječi odrodili.
Preporuke:
0
0
2 četvrtak, 19 novembar 2009 19:16
Zoran Radisic
Hvala gospodinu Kleftakisu (Ajdukovicu?) na odlicnom prevodu, a jos vise na korisnim primedbama!
Preporuke:
0
0
3 četvrtak, 19 novembar 2009 20:54
Nikola Smolenski
Ne bih se složio da je Dart Vejder najizrazitije oličenje i prototip zla. Možda najvidljivije oličenje, a i to samo zato što se pojavljuje kroz celu trilogiju. Međutim, prototip zla je imperator Palpatin, dok je Vejder simbol pobede dobra nad zlom.
Preporuke:
0
0
4 četvrtak, 19 novembar 2009 23:54
Steva Nadrljanski
Nije nikako dobro da pojam konzervativizma, naročito američkog koji iza sebe ima jednu sasvim drugačiju istoriju, prenosimo ovako u našu sredinu i još da Crkvu Hristovu vezujemo i obavezujemo tim ideološkim sindžirom. Ne sumnjam ja u dobre namere, ali bilo kakav -izam prosto ne može da se prikači uz evharistijsku zajednicu, a da ona ne pretrpi štetu. U stvari, bilo koji pojam koji počinje na konzerv- duboko je stran biću Crkve: kad krene konzerv-, to znači da se teži kodifikaciji izvesnog momenta prošlosti koji proglašavamo idealnim istorijskim modelom (to može biti tzv. Vizantija, Srbija cara Dušana, Svjataja Rus), što znači da Crkva gubi svoj eshatološki identitet, tj. gledanje u nadistoriju kao konačno ispunjenje istorije. Crkva nije konzervativna ni u pozitivnom ni u negativnom smislu, prosto zato što njeno vreme nije ograničeno prošlošću koja služi kao nekakav uzor: Sveti Sava nije u prošlosti kao što mi mislimo, on nas čeka tamo daleko, u ispunjenju vremena, kuda je pred nas isprednjačio ovih dana Veliki Pavle.
Preporuke:
0
0
5 petak, 20 novembar 2009 01:05
Dva stuba
"Homofobija" je postala najveci greh, a hristofobija je zasticena od strane drzave, sasvim ocito i od strane "srpske" drzave (navodnike stavljam jer ni vidim ni po cemu da je to zaista srpska drzava)! Mada je hriscanstvo stub evropske istorije i svih evropskih drzava - sad je ono predmet mrznje i proganjanja! A homoseksualnost postaje stub "novog" drustva, stub buducnosti koja ce trajati "pet minuta" - jer, bez reprodukcije nema buducnosti, osim ako homoseksualci nemaju obecanje da ce biti klonirani, drzavnim novcem, kojim se finansiraju i njihove "parade"! Razumljivo je sto ova drzava, ljubiteljica gej-populacije (pitam se koliko je gej-tipova u srpskoj vlasti!) ne dozvoljava da se otvoreno govori o osnovnim stvarima iz seksualne prakse homoseksualaca, pa tako mladi i neupuceni misle da biti "gej" znaci mahati zastavicama duginih boja i biti "cool"! Jest vraga! Biti "gej" znaci klistirati se, biti vazda zacepljen, izlozen raznim koznim bolestima, izlozen maltretiranju ljubomornih i promiskuitetnih partnera! AIDS niko ni da spomene u celom onom velicanju gej-utopije! Cak i samo ime "homofobija" - kojim se oznacava toboznja mrznja prema homoseksualcima - obicna je podvala, jer "homo" znaci "covek"! A protiv coveka sigurno nisu i ne mogu biti oni koji drze do porodice, dece i buducnosti! Protiv coveka su oni koji bi da svoju spravu udenu u drugog, istospolnog coveka - ako se on tome bude protivio, oni ce ga proglasiti kriminalcem! Ljudi, pruzimo otpor tom suludom izvrtanju osnovnih ljudskih vrednosti! Nemam nista protiv homoseksualaca, dok je to njihovo privatno opredeljenje! Svako propagiranje ovakvog nacina ljubavi - jeste nedopustiv atak na drustvo i drzavu! Osim, dakako, srpske drzave! A divnom Bosku Obradovicu, kao i beskompromisnom Srdji Trifkovicu, veliki pozdrav, uz zahvalnost za sve sto cine za srpski narod!
Preporuke:
0
0
6 petak, 20 novembar 2009 02:27
Klodovik
Takvim teorijski neubedljivim, "retroaktivnim" istoriosofijama i -izmima bili su skloni i mnogo veci umovi od g. Trifkovica (npr. Homjakov, Solovjov, kod nas o. Justin Popovic). Kao da je pravoslavnim (neo)konsima vazda tesko bilo uzdrzati se od simplifikovane apologije sopstvenog kolektivnog (a narocito konfesionalnog) identiteta kroz ucitavanje i konstruisanje toboznjih implikacija pogresne doktrine (ili usvojenog dogmatskog credo-a) onog "Drugog" (katolika, liberala, "Zapada" uopste) na socijalno-politicku ravan i tok istorijskih dogadjanja.

Pri tom je jedna stvar vrlo upecatljiva: dok danasnjim srBskim "konzervativcima" smetaju korifeji "postmoderne" misli i politike, ili npr. "Markuzeova iscadija" (takodje termin S. Trifkovica), dotle su njihovi ideoloski prethodnici kritikovali upravo onakav "Zapad" koga se ovi danas sa nostalgijom secaju i na temelju koga pokusavaju utemeljiti svoju novu paradigmu. Na kakvu Evropu je npr. grmeo o. Justin u svojim besedama i spisima, zar na EU Solane, Bernar-Levija i Amy Winehouse? Ne, nego upravo na "Evropu nacija", Evropu De Gola, Monea, i sl., koji njihovim potomcima predstavljaju nostalgicne uzore.

Ali ako bi vec morao da biram izmedju dva zla, pre bih odabrao misticki retro-idealizam D. Bokana i Kalajica, a ne ove likove koji u gotskoj ornamentici vide odraz pogresnog ucenja o bezgresnom zacecu Bogorodicinom, i sl...
Preporuke:
0
0
7 petak, 20 novembar 2009 11:32
Teofilo Stivenson
@Klodovik

Slazem se da jesu grmeli na Evropu nacija, ali imali su i zasto. Od 1860ih, do vremena njihove smrti, Evropa je stigla od opsednuosti 'mehanickim rajem', do 'savrsenstva' (?!) mehanickog raja i Evrope nacija - rata za kolonije i bitaka na Seni i Galipolju, pa do gasnih komora... koje je upravo taj, razvijeni Zapad izmislio. Ovo danas je samo produkt prirodnog razvoja evropske misli i konteksta, pre svega kulturnog, iz moderne u -postmodernu. Od Berlinskog kongresa, preko Pocoreka do danasnjih 'socijalista sa neljudskim licem' koji su prosipali bombe po Srbiji.

Sto nece reci da i ti srpski mislioci, konzervativci, nisu naucili ili mogli da nauce nesto od otaca modernizma, Marksa, Darvina i Frojda. Naravno da se slazem.

Uz sve zamerke Bokanu i Kalajicu, moram da se slozim. Izabrao bi ih i ja, ali ne mislim da su u poredjenju sa danasnjim zlom oni zaista bili ili ostali - zlo.

U Srbiji neo-cons ne postoje. Da postoje, Obradovic bi organizovao crne trojke ispred klinika za abortuse, sakupljao bezbol palice za napade na gay paradu i radio razna druga nepocinstva kao sto cini primitivna desnica u Americi. On se nasilju, bez obzira na to sta pricaju rezim i medijska boranija - protivi u svakoj prilici i veoma jasno i otvoreno. Nema Srbija ni levicu ni desnicu. Ali ima potrebu za jasno profilisanim pokretom, a ne partijama. Toga se ovaj rezim boji. Zato i kontrolise sve, od izbora poglavara SPC do natpisa na duksevima.
Preporuke:
0
0
8 petak, 20 novembar 2009 11:53
brm
@klodoviče
"Na kakvu Evropu je npr. grmeo o. Justin u svojim besedama i spisima, zar na EU Solane, Bernar-Levija i Amy Winehouse? Ne, nego upravo na "Evropu nacija", Evropu De Gola, Monea, i sl., ."
odlično zapažanje..to je samo jedan od razloga zašto je "Justinizam" slaba osnova za podsećanje na ono živo svetosavlje o kojem je divno komentarisao
@Steva Nadrljanski
jer s njim baš i nema puno veze
Preporuke:
0
0
9 petak, 20 novembar 2009 13:11
Mima
,,Izbor je sledeći: ako Bog postoji i vi mu se molite,to je svakako dobro i dobro će vam činiti, ako ne postoji a vi mu se molite, to vam ne može naškoditi ali ako postoji a vi se ne molite i ne verujete, bogami ste nadrljali.Zaključak, logično, sledi:verovati je uvek bolje!" Reče to uman čovek, a ja bih rekla da je ipak sreća imati na svojoj strani intelektualca kao što je gosp. Trifković, za mene su i dobre namere početak dobrog delovanja.
Preporuke:
0
0
10 petak, 20 novembar 2009 13:14
Milena Ankic
Dopada mi se to sto g-din Trifkovic iznosi i tuda gledista a ne samo nasa(Srbija).Znaci treba imati sirinu,sto su i odlike tribina u kojima g-din uzima ucesce(nisu dosadne).
Sto se tice teme -to bi trebalo posmatrati takode sire.Treba posmatrati ovu temu sa globalnog nivoa.
Znaci globalizam ima glavne posledice na nacionalizam i druge projekte koji su zasnovani na naciji i religiji -znaci slabljenje tradicije.
Ocigledno je da i konzervativna misao znatno varira,jer se prilagodava postojecim tradicijama
i nac. kulturama.Britanski konzervativizam koji umesto slepog otpora promenama,zagovara razboritu
spremnost da se"menja da bi se sacuvalo"(Berk).
Konzervativizam ipak napreduje i odrzava se(uprkos pritiscima) jer je i 'elastican" i nije spreman da se veze za jedan fiksni sistem ideja.Konzerv.desnica je na vlasti u mnogim zemljama.
Najvise mi se dopada definicija da:Konzervativci
vise vole da svoja verovanja opisu kao 'duhovni stav"ili"ZDRAV RAZUM" nasuprot"izmu" ili ideologiji(Endru Hejvud).
Vezano za ovu temu iz licnih izvora znam da su nemci frapirani da mi kao evropski narodi (tako blizu a tako daleko-kulturoloski(zbog stava prema homosek).Mislim da je i to izazvalo izmedu ostalog
pojavu fasist grupa u Nemackoj.Sirenje homosek ideja treba posm.kao doktrinu u sluzbi globalizacije.
Preporuke:
0
0
11 petak, 20 novembar 2009 13:46
brm
teofilo stivenson

bojim se da si pobrkao stvari na tipično srpski način - usled decenija komunističke indoktrinacije - njima je nacionalizam, kao "ono" što udspostavlja demokratski poredak - glavno zlo
"Evropa je stigla od opsednuosti 'mehanickim rajem', do 'savrsenstva' (?!) mehanickog raja i Evrope nacija - rata za kolonije i bitaka na Seni i Galipolju, pa do gasnih komora... koje je upravo taj, razvijeni Zapad izmislio."

Evropa nacija nastala je kao suprotnost kolonijalnim imperijama, a gasne komore su izumeli nacisti - rasisti suprotnost nacionalizmu (nacija = svi građani, pa tako i Cigani, Srbi, Jevreji i homoseksualci)
nacizam su i pobedili nacionalisti - Čerčilovi, Ruzveltovi, De Golovi i, ma kako čudno igledalo - Staljinovi..jer tek kad se potonji setio majčice Rusije i patrijarha počele su da se nižu pobede...i Evropu danas mogi da spasu jedino nacionalisti
Preporuke:
0
0
12 petak, 20 novembar 2009 17:54
Nikola BGD
Mestobljustitelj...šta je sledeće?
Preporuke:
0
0
13 petak, 20 novembar 2009 17:59
Zoran Radisic
Mislim da se mnogo prasine diglo bez potrebe. Ako sam dobro razumeo clanak (i na srpskom i na engleskom), mislim da je autor ipak jasno ukazao na to da je Crkva Hristova, kao vanvremenska i bozanska, u svojoj sustini apoliticna, tj. da nije moguce niti potrebno "politizovati" je, niti je treba vezivati za kakve politicke sisteme ili filozofije.

Ali postoje ipak prakticni, svakodnevni drustveni problemi za hriscane koji zive u ovom "vrlom" svetu kakav jeste danas. Nepobitno je da je "hriscanstvo" jedan od stubova zapadne civilizacije (i pod tom civilizacijom u sirem smislu podrazumevam i nas, naslednike Istocnog Rima - Balkn, hriscanski Levant, Rusija). Dakle ono je utkano u tradicionalne vrednosti te nase civilizacije, i oni koji danas jos uvek mare za ili smatraju te vrednosti bitnim u svom svakodnevnom zivotu, bilo da su zitelji Srbije, Danske ili Kanade, su tacno ili ne smatrani "konzervativnim", bez obzira na to da li oni sebe tako smatraju ili ne, da li su pravoslavni ili protestanti, partijski opredeljeni ili ne, itd. Nasuprot njima su oni koji se tih tradicionalnih vrednosti gnusaju i trude se da ih iz javnog zivota, tj. politike, prava, obrazovanja itd, izbace, forsirajuci neke nove anti-tradicionalne vrednosti (najbolje ilustrovano lobiranjem za tzv. "gay" prava). Ti i takvi su nazivani, tacno ili ne, "liberalnim", bilo da oni sebe tako vide ili ne.

A onda tu dolazi jedna druga stvar koja pomucuje diskusiju, a to je nedostatak konsenzusa oko znacenja termina kao sto su "konzervativac", "neokonzervativac", "liberal", "socijalista", "socijal-demokrata", "nacionalista", itd. Moj je utisak da svako ima neko svoje misljenje i predrasude vezane za bilo koji od tih termina, i nije za cuditi se jer ti pojmovi nisu univerzalni (npr. "neocon" i "paleocon" su Americki politicki koncepti koji u srpskom diskursu ne znace mnogo, te zahteva mnogo dublje poznavanje drustvnih, politickih i istorijskih prilika u SAD-a da bi razumelo o cemu je rec).
Preporuke:
0
0
14 petak, 20 novembar 2009 20:01
Vernik
Gospodin Trifkofić hvali "Boška i prijatelje" a "Boško i prijatelji" hvale gospodina Trifkovića. Nažalost i jedna i druga strana veličaju, koketiraju i traže blagoslov od "okorelih" ekumenista (papista, novotaraca) u Srpskoj pravoslavnoj crkvi. Došlo je vreme da srbski roduljubi (ne patriote) ako to stvarno i jesu, shvate da pitanje kvarenja vere Pravoslavne MORA da se tretira kao ubijanje i Srbije i Svetosavlja i svega što je rodoljubivo u Srbskom narodu. Ako ovo na vreme ne shvate, džaba i jedni te isti traktati o Srbstvu i Srbiji.
Opasnost koja preti Pravoslavlju od Ekumenizma, Svetskog saveza crkava i ostalih surogata Nove religije i Jedne svetske vlade ne treba da bude TABU tema za Srbske rodoljube.
Preporuke:
0
0
15 petak, 20 novembar 2009 23:13
Branko
Slažem se sa Vernikom i samo da dam opasku na komentare vezane za Justina Ćelijskog. On je volio Hrista, vjeru i njegove riječi iznad svega. I "grmeo" je protiv evrope koja je ne samo odbacila Hrista, ako ga je ikad i prihvatila, već se valjala u licemjerju. Jeste li ikada slušali njegove besjede i čitali knjige?
Sve što je on govorio u 60-im i 70-im o Evropi sada se kači na NSPM sajt kao patriotski i evroskeptični komentar.
Preporuke:
0
0
16 subota, 21 novembar 2009 03:36
Teofilo Stivenson
@ brm

Zaista nemam veze ni sa komunizmom (nemam clanova partije u porodici), niti sam indoktrinisan: mada verujem da je dobro citati sve.

Pojam nacije i nacionalizma me ne impresionira u devetnaestovekovnoj interpretaciji jer tu je rodni list grobnice Srba, Jugoslavije. Vise me zanima vizantijsko poimanje nacionalnog - iskljucivo kroz versko pripadanje. Zato su i mnogi koji su o moderni pisali (od njih sam ucio) govoreci o mehanickom raju koji se zavrsio gasnim komorama bili impresionirani jed(i)nom verskom revolucijom koja i danas traje, sa relativno dobrim rezultatima, na Bliskom Istoku. Bez obzira na cinjenicu da ni ta revolucija ni ta vera nisu popularni ni medju neoliberalima ni medju iskrenim srpskim rodoljubima, od njenih stratega i vodja bismo mogli mnogo da naucimo. Ako zelimo da pobedimo zlo.
Preporuke:
0
0
17 subota, 21 novembar 2009 12:03
Steva Nadrljanski
Zaista ima mnogo istine u ovome što kaže Teofilo. Kad je Srbija u 19. veku počela da se formira kao "moderna država" (nacija, ustav, stranke, iѕbori, itd.), a Srbi kao nacija, sve je imalo da služi tim novim idolima, pa tako i Crkva: opravdanje njenog postojanja bilo je u ispunjavanju državne/nacionalne volje, a sama je bila u nadležnosti jednog od ministarstava. Crkva jeste bila "državna", i to u bukvalnom smislu, jer je bila u vlasti države, što znači da nije imala svoju originalnu autonomiju ni u institucionalnom pogledu (država je trebalo da bira arhijereje) ni u duhovnom smislu (jer je trebalo da Vaskrsli Hristos postane pre svega Srbin). Nacionalni ciljevi države i interesi vlasti trebalo je postanu i ciljevi i interesi Crkve, a sveštenici su se više cenili zbog toga što su podigli ovaj ili onaj ustanak, ili što su učestvovali u ovom ili onom boju, nego što im narod dolazi u crkvu (po rečima vladike Nikolaja). Narod je još uvek poštovao svetiteljstvo, ali je država pre svega zahtevala "rodoljublje" i "služenje narodu" (srpskom, a ne Božijem), a mešanje ovih dvaju sasvim različitih stvari, kao što se vidi i iz jednog gornjeg komentara, i dan-danas nam pravi zbrku jer Crkvi nameće da se bavi više onim čime se zaista od nevolje mnogo puta bavila u raznoraznim istorijskim lomovima, a ne onim što joj je Hristos ostavio: idite i krstite sve narode. Zato je i napravljeno mnogo tih paracrkvenih -izama kojima se zamagljuje osnovna uloga Crkve u istoriji, a građenje političkog delovanja na osnovu Jevanđelja je teško izvodiv poduhvat, jer Jevanđelje ima svoju politiku vezanu za Nebeski Polis ("ovde nemamo tvrdoga grada, jer čekamo onaj koji će doći"), dok politika ima svoje sopstvene izvore i ciljeve, koji najčešće nisu u simfoniji sa Jevanđeljem.
P. S. Počesto sam kod novoobraćenih američkih pravoslavaca kao motiv konverzije nailazio na shvatanje da je Crkva tvrđava konzervati(vi)zma kojeg oni traže bežeći od svojih "modernističkih" denominacija. No, Hristos još uvek nije na tim relacijama.
Preporuke:
0
0
18 subota, 21 novembar 2009 12:30
Steva Nadrljanski
Osim toga, čudna je ideja da Crkva stalno mora "da se bori protiv nečega". Tu su stvari skroz okrenute naopako, tim negacionim shvatanjem. Crkva se bori ZA novog čoveka "po meri rasta Hristova". Isto tako, uvrežilo se shvatanje da se pravoslavlje mora "braniti", takođe od raznih -izama (spisak je skoro beskonačan). Pogrešno. Pravoslavlje se živi i u dobru i u zlu, i to je dovoljno, a reč je istinita samo ako dolazi sa tog izvora; ako ne, onda je to gola ljudska reč, makar i bila spolja namazana "svetosavljem". Patrijarh je govorio da svaka reč ima protivreč, ali da se delima ne može ništa suprotstaviti. Zato i ima tako mnogo histerije i nervoze kod nas: umesto da pravoslavlje svedočimo, mi ga "branimo", i tako ga ideologizujemo. Ideologizovali smo i Justina Ćelijskog i Nikolaja Žičkog: formirala se čudna grupa branitelja koja do sutra može da deklamuje one njihove ubojite reči o "Evropi", "kulturi", "civilizaciji", ali ne umeju ni da pisnu o onome što čini 99% njihovog dela - a to je novi život u Hristu, bez čega je sva samopravednička tutnjava samo buka i bes.
Na isti način je i svetosavlje pretvoreno u ideologiju, pa ga svako puni onim sadržajem koji mu godi srcu, najčešće baš tim negacionističkim koji se "bori protiv", i onim što neće ući u Carstvo Nebesko. Pa zar je Justin tako radio?
Kad se čovek bavi isključivo drugim, a ne bavi se svojim bićem (sa kojim posao nikad nije gotov!), ne vredi mu pozivanje ni na Justina ni na Nikolaja. Oni su najpre sebe razapeli Hristu, a nisu raspinjali druge.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner